Medgivandet gäller då efterföljade av din fars släktled, om han lever så kan han stå som sökande.
Vill du att söka enbart med din syster så maila Martin som är ordf för SVK på martin @ heraldik.se och kolla om man vara två sökande för ett vapen.
quote:Originally posted by Morris
Behöver nog lite hjälp till! Hur skall man formulera vem och vilka som får använda/ärva/ det nya vapnet? Jag tänkte att mina egna (eventuella)barn/fru osv, och min syster och hennes barn osv.
*************** moriturus te salutat
************************ aka Draklo
Barba non facit philosophum
Edited by - Stefan Rundström on 27 May 2010 10:53:02
Mer frågor! Jag skulle behöva tips om någon som kan hjälpa mig med "lite" släktforskning, kanske någon har namnet på enbra och seriös släktforskare?
Jag kan rekommedera Magnus Bäckmark som driver Gröna Stubben. Han är i första hand heraldisk konstnär men utför även släktutredningar, han har tex forskat en hel del åt mig. http://hem.passagen.se/gronstub/
Tomas Bragesjö Programmerare Schackspelare Amatör heraldiker
Denna morgon rusade jag upp ur sängen för att titta på mitt nya vapen, uppritat enligt konstens alla regler, men döm om min besvikelse/förvåning när det inte fanns! Trots överenskommelse per telefon med konstnären som blivit rekomenderad på detta forum!Vad gör jag nu
Carl-Johan
Avvakta en dag eller två. Stressa inte upp Dig. Det tar lite tid ibland. Sedan kan Du höra med konstnären om tidsaspekten.
Idag när jag rusade till mailen för att se på mitt uppritade vapen blev jag glad/nöjd! Tack Thomas! Nu är det bara att vänta och hoppas på att vapnet slipper genom nålsögat hos SVK.
Verkligen roligt att höra. Du får gärna visa upp ditt nyritade vapen, är rätt så nyfiken
quote:Originally posted by Morris Tack! Finns det någon som skulle vilja/kunna rita upp vapnet i 2D/flatestil åt mig, med lite stuk av bifogad "bild"! Gärna mot ersättning!
Download Photo/File:prov.jpg 19.31 KB *************** moriturus te salutat
Varför inte ge uppdraget till den konstnär som nu senast ritade upp ditt vapen.