| Author |
Topic  |
|
Kvart
Lekman

17 Posts |
Posted - 22 Aug 2009 : 15:03:51
|
Takker for velkomsthilsen.
Hehe, var ikke meningen å rappe noens skjold før jeg har ti poster en gang. Alt man ikke vet... Jeg får tegne mitt eget senere. Men nå er det i alle fall fjernet, som alle kan se 
|
Edited by - Kvart on 22 Aug 2009 15:04:59 |
 |
|
|
Dr.
Vapenkung

999 Posts |
Posted - 22 Aug 2009 : 17:10:46
|
Inte så ovanligt fel, det har hänt några ggr Du kan se på det som din första lektion på forumet...
Mvh Dr.
VIM PROMOVET INSITAM |
Edited by - Dr. on 22 Aug 2009 20:22:58 |
 |
|
|
Gilthas
Lekman

Sweden
14 Posts |
Posted - 20 Oct 2009 : 11:42:43
|
Jag kanske ska passa på att skriv några korta rader här... Menar jag har ju redan skrivit ett gäng inlägg utan att presentera mig.
Bild:  Namn: Pär Caesar Smeknamn: Gilthas, Caesar Ålder: 28 år (1981) Bor: Östergötland Arbete: Telefonist på statligt verk Familj: Fästmön Elin (23 år), sonen Alexander (2 år), katten Enya (9 mån) samt ett ofött barn. Intressen: Familjen, Data, Hemvärnet (även Försvarsmakten i stort), Djur & Natur Framtid: Flyttar till västkust samt börja jobba inom IT (kanske egen firma). Samt ett stort bröllop. |
Edited by - Gilthas on 20 Oct 2009 11:53:14 |
 |
|
|
Panterdjuret
Novis
Sweden
5 Posts |
Posted - 01 Dec 2009 : 17:43:56
|
Jag kallas Pao, och har varit intresserad av heraldik sedan jag var ungefär sexton år. Kanske ännu tidigare. Nu är jag tjugotre år gammal, men de senaste åren har mitt intresse legat lite i träda. Nu har mitt intresse för språk återuppväckts, och med det även mitt intresse för heraldiken. Det jag gillar mest inom heraldiken är talande heraldik / canting heraldry.
Jag har läst en del här nu, och ni verkar lugna och sansade. Så jag hoppas att jag också kan få plats här.
I allmänhet skriver jag dikter, studerar språk, läser böcker och nästan allt annat jag kommer över, har ett stort intresse för djur och skog, och tecknar en massa. Jag skriver väldigt underligt när jag är nervös, vilket jag nästan alltid är i nya sociala kontexter då jag är Aspie och ganska underlig. :p
Tack för er tid. Jag hoppas att jag kommer att kunna tillföra det här forumet något bra i framtiden. :)
/Pao "Heralds don't pun, they cant." (Galet panterdjur)
|
 |
|
|
Åberg
Lekman

12 Posts |
Posted - 25 May 2010 : 05:42:48
|
Det skulle ju kunna vara smidigt att presentera sig lite också.
Jag heter Johan Åberg och har studerat till datorspelutvecklare de senaste 5 åren och har precis kommit ut på arbetsmarknaden.
Jag har alltid varit historie och riddar intresserad vilket självklart skapat intresse för heraldik. Då jag är utbildad grafiker så är det även väldigt intressant att försöka fullfölja folks önskemål och ge dem något vackert. Jag hoppas att en dag bli duktig heraldisk konstnär brevid alla mina andra intressen som kampsport, spel, airsoft och övriga så infall (nu senast bågskytte och rugby).
 Sanning och stark vilja. |
 |
|
|
MDF
Novis
Sweden
1 Posts |
Posted - 27 May 2010 : 22:37:16
|
Hej alla medlemmar! Jag Mats Florin bor i Jönköping med min fru och 2 barn: Pojk på 15 dotter på snart 12. Ja det kanske inte är så svårt vad ett av mina intresse är tror inte man skulle rega sig här annars, mycket finnt forum står massa gott här skall ta mig mer tid att läsa under helgen. |
 |
|
|
bumbum
Persevant

Sweden
41 Posts |
Posted - 14 Jul 2010 : 08:27:17
|
Hej. Någonting säger mig att jag är en av de yngsta i forumet. Jag heter Markus Karlsson, är 20 år och kommer från Rävlanda. (Mellan Göteborg och Borås) Släktingar från farmors sida har bott här sedan 1792 (sen blir kyrkoböckerna för otydliga att läsa) För två år sen fick jag upp intresset för heraldiken vilket bara har växt mer och mer.
//Markus |
 |
|
|
lassem
Novis
Sweden
1 Posts |
Posted - 21 Jul 2010 : 12:29:03
|
HEJ! Är ny på forumet och tänkte presentera mig lite,
Mitt namn är Lasse Mehtola, född 1971. Kommer o bor i Nissafors, Gnosjökommun i Småland,
Är airbrushartist och håller på med motivlackering hela dagarna,
Jobbar mest med hjälmlackeringar inom racingsporten, kunder som bla Carl-Philip Bernadotte mfl.
Har länge varit intresserad o följt heraldikans tecken, detta bla på mina arbeten där en del kunder har sina "vapen" och dessa designar/stylar vi oftast in i tex hjälmdesignen,
se gärna mer på www.motivlack.se samt www.360gfx.com som är en sida mer för produktområdet hjälmar.
Skall bli kul och få lära sig mer inom ämnet.... VI ses o hörs!
MVH: Lasse
|
Edited by - lassem on 21 Jul 2010 12:57:30 |
 |
|
|
Laneryd
Härold

176 Posts |
Posted - 21 Jul 2010 : 12:47:32
|
| Välkommen! Du får mycket att glädja dig åt i framtiden. |
Edited by - Laneryd on 21 Jul 2010 13:11:34 |
 |
|
|
Mia
Novis

Sweden
1 Posts |
Posted - 22 Jul 2010 : 14:40:31
|
Dags att presentera sig (igen)
Mia fanns tidigare på det gamla forumet som "vargaflicka" och är en av dessa "nördar" som sysslar med medeltida tornerspel i nutid. Är heraldikintresserad men fortfarande nybörjare om man jämnför med många här på forumet.
Fick enormt mycket hjälp här i samband med skapandet av mitt vapen samt min devis! Försöker även promota svenska heraldiska föreningen för alla de i min krets som undrar om heraldik =)
Har sedan sist gått o gift mig varav efternamnet numer är Ek (klart enklare att skapa vapen omkring än gregnert) ,)
Hoppas nån känner igen min brinnande kisse iaf!
Mvh Mia
Download Photo/File: 34074_404095837962_580567962_4587741_6569995_n.jpg 89.29 KB
Ignis Calore Leonis Furore |
 |
|
Topic  |
|